Gulf Air zawarł z Boeingiem umowę na zakup 12 boeingów 787 z opcją na sześć kolejnych Dreamlinerów, w ramach dalszego rozwoju międzynarodowej siatki połączeń linii lotniczych z Bahrajnu. W październiku – po 28 latach przerwy – zatokowy operator wznowi loty między Manamą a Stanami Zjednoczonymi Ameryki.
Rynek lotniczy Zatoki Perskiej vel Arabskiej jest zagospodarowany głównie przez bliskowschodnią „trójkę”, czyli linie lotnicze z Kataru i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Przestarzały produkt pozostałych przewoźników skłaniał pasażerów do wyboru oferty Emirates, Etihad Airways i Qatar Airways. Narodowy przewoźnik z Bahrajnu postanowił wdrożyć plan naprawczy, decydując się na gruntowną transformację i modernizację. W tym celu pozyskano samoloty nowej generacji.
Nowe Dreamlinery
Podczas niedawnej wizyty następcy tronu Salmana bin Hamada Al-Chalify w Waszyngtonie, Bahrajn zobowiązał się do zakupu 12 boeingów w ramach szerszego pakietu inwestycyjnego o wartości 17 miliardów dolarów. Wartość zamówienia to siedem miliardów dolarów; umowa obejmuje także opcję zakupu sześciu dodatkowych „Liniowców Marzeń”. Będą to zapewne B787-9, gdyż takie obecnie użytkują linie z Bahrajnu.
– Umowa stanowi przełomowy krok w strategicznej drodze rozwoju Gulf Air, ponieważ rozszerzamy nasz globalny zasięg i modernizujemy naszą flotę, wyposażając ją w jeden z najnowocześniejszych i najwydajniejszych samolotów w branży – powiedział Khalid Taqi, prezes Grupy Gulf Air.
Od pierwszego Douglasa DC-3, którego linie lotnicze Gulf Air odebrały w 1961, przewoźnik z Zatoki Perskiej obsługiwał 37 samolotów produkcji Boeinga, w tym 10 odrzutowców z programu 787, które obecnie znajdują się we flocie bahrajńskiego przewoźnika. Oprócz boeingów, Gulf Air użytkują także 15 airbusów A320ceo/neo i 18 A321ceo/neo.
– Z entuzjazmem kontynuujemy naszą ponad 60-letnią współpracę z Gulf Air, dostarczając wiodącego na rynku boeinga 787 Dreamliner, który pomoże liniom lotniczym obsłużyć więcej pasażerów i połączyć więcej destynacji – powiedziała Stephanie Pope, prezes i dyrektor generalna Boeing Commercial Airplanes. Inwestycja w nowe B787 ma być dowodem na zaangażowanie bahrajńskiego operatora w nowe technologie i zrównoważony rozwój.
Powrót do USA
Decyzja o rozbudowie floty szerokokadłubowej następuje po ogłoszeniu wznowienia 1 października lotów Manama – Nowy Jork. Przerwa w realizacji połączeń lotniczych Gulf Air między Bahrajnem a Stanami Zjednoczonymi Ameryki trwa już 28 lat. Ostatnie rejsy wykonane zostały w 1997 roku. Co ciekawe, niektóre połączenia były realizowane z Abu Zabi i miały międzylądowanie w cypryjskiej Larnace. Było to spowodowane ograniczeniami operacyjnymi airbusów A340, które wykonywały owe transatlantyki.
„Nowe” bezpośrednie połączenia lotnicze między Manamą a „Wielkim Jabłkiem” będą realizowane trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki, za pomocą boeingów 787-9, które będą mogły jednorazowo pomieścić 282 pasażerów. Dreamlinery bahrajńskiego operatora skonfigurowane są w oparciu o dwuklasową kabinę – klasa biznes może pomieścić 26 podróżnych, podczas gdy w ekonomii może lecieć 256 pasażerów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.